close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • SKARGI I WNIOSKI

  •  

    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Ambasadzie RP w Erywaniu odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 1 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 24 stycznia 2018 r. w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. poz. 6), wydanym na podstawie następujących przepisów:

     

    • Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017.1257 j.t.),
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

     

    Przedmiotem skarg wnoszonych do Ambasady RP w Erywaniu mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez Ambasadę RP w Erywaniu lub jej pracowników.

     

    Przedmiotem wniosków wnoszonych do Ambasady RP w Erywaniu mogą być sprawy ulepszania organizacji i usprawniania funkcjonowania Ambasady RP w Erywaniu, poprawienia skuteczności jej działania oraz zapobiegania nieprawidłowościom.

     

    Uprzejmie informujemy, iż Ambasada RP w Erywaniu nie rozpatruje skarg na organy armeńskie.

     

    Przepisy i procedury przewidziane dla przyjmowania skarg i wniosków określone w kodeksie postępowania administracyjnego dotyczą wyłącznie polskich organów. Przepisy te nie mogą być stosowane w odniesieniu do kierowanych pod adresem Ministra Spraw Zagranicznych lub kierowników polskich placówek dyplomatycznych i konsularnych skarg na organy państw obcych oraz próśb polskich obywateli pokrzywdzonych w wyniku działania bądź zaniechania działania ze strony urzędów lub organów innych państw o podjęcie interwencji wobec tych organów.

     

    Stosowanie wobec tej grupy spraw tych samych procedur, jakie stosowane są wobec skarg i wniosków nie jest możliwe z tego względu, iż polskie organy nie nadzorują funkcjonowania organów państwa przyjmującego i w związku z tym nie mogą zlecać urzędom lub organom państw obcych podejmowania określonych działań lub ponosić odpowiedzialność za działania lub zaniechania urzędów lub organów innych państw. Polskie urzędy konsularne nie mają ponadto wpływu na terminy załatwiania poszczególnych spraw przez organy państw obcych.

     


     

    Ambasador RP w Erywaniu przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 16:30-17:00 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą mailową (erywan.amb.sekretariat@msz.gov.pl) lub telefoniczną (tel. +374 10 542 491).

     

    Skarg i wnioski dotyczące funkcjonowania Referatu Konsularnego oraz działań jego pracowników rozpatruje Konsul Ambasady RP w Erywaniu. 


     

    SKARGI I WNIOSKI MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

     

    1. pisemnie:

    Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Erywaniu
    Hanrapetutyan 44A

    0010 Yerevan

     

    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:  erywan.amb.sekretariat@msz.gov.pl
    Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.

     

    3. ustnie do protokołu
    Interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w czwartki w godz. 16:30-17:00, po uprzednim ustaleniu godziny spotkania drogą telefoniczną tel. +374 10 542 491 

     

    Sposoby wnoszenia skarg i wniosków

     

    Zgodnie z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. 2017.1257 j.t.) oraz   § 8. 1. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. (Dz. U. Nr 5 poz. 46), podanie adresu wnoszącego (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu i numer lokalu) jest obowiązkowe.

     

    Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:



    § 8.1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
    § 8.2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: